امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد آموزش: 1141 |
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱:۴۰ | آموزش از : |
1318 بازدید
۰
ارسال به دوستان
پ

آنچه که باید درباره فرشاد نوروزی مربی و مدرس باشگاه فوتبال المپیک بدانید…

تقدیم به :
بزرگترین سرمایه ی زندگیم
پدر و مادر مهربانم
که وجودشان همه عشق است و وجودم برایشان همه رنج
توانشان رفت تا به توانایی رسم
و مویشان سپیدی گرفت تا روی سپید بمانم.
در باشگاه فوتبال المپیک آنچه که به دستان پر مهرتان می سپارم تحفه ایست ناچیز به پاس سال ها صبوری عزیزانم.
هستی ام در آرزوی احیای ذره ای از زحمات تان تداوم دارد
و هر آنچه هستم و خواهم بود از شماست
ای پدر و مادر مهربانم.

بگذارید خیلی سریع و بی مقدمه به اصل مطلب رجوع کنم و به معرفی کوتاه و اجمالی از خودم بپردازم، تا تمامی عزیزانی که کنجکاو هستند بدانند که من به عنوان مدرس و مربی یا آموزش دهنده آنها، چه کسی هستم و اهل کدام دیار از این سرزمین پهناور و کهن ایران زمین می باشم.

زنده یاد محمد بهمن بیگی می فرماید | مادرم در محل اقامتش در ایل و در کنار گله های گوسفندانش لب به لبنیات نزده بود. شیر ننوشیده بود و … حتی یک بار مزه ماست، دوغ، کره و پنیر را نچشیده بود. او به یاد من که در تهران از این نعمت ها محروم بودم همه را بر خود حرام کرده بود …
بیهوده نبود که با هر موجی که رفتم و به هر اوجی که رسیدم راهی جز بازگشت به سوی مادر نداشتم و هیچگاه نتوانستم از میدان جاذبه این مغناطیس نیرومند و مقدس بیرون آیم.

خاک پاک ییلاق ها و قشلاق ها را زیر و رو کردم و با ناخن هایم چهره سنگ ها و صخره ها را خراشیدم و همه جا را مهر مادر کاشتم.

اگر تا ابتدای این بند مطالعه کرده و قدری هوش و ذکاوت داشته باشی بخوبی اصل مطلب را گرفته ای.
آری من یک عشایر زاده ای از ایل بزرگ و سترگ قشقایی بودم و هستم که روزی از روزگاری در دامنه یکی از کوه های خشک و سر به فلک کشیده استان پهناور فارس قدم به این دنیا گذاشته، بند ناف من در دامنه همین کوه های همیشه پایدار بریده شده و از این لحظه به بعد در رنج و مشقت فراوان پدران و مادران خود در این سرزمین شریک و با آنها همراه می شوم. این روز از روزگار از دیدگاه مأموران دولتی آن زمان در شناسنامه من به دلایلی مبهم اسفندماه سال ۱۳۵۹ قید شده که یک سند معتبر دولتی محسوب می شود، و من تا این لحظه با این تاریخ تولد در تمامی مدارک معتبر از آن به ناچار پیروی کردم و همچنان مهمان ناخوانده تمامی مدارک معتبر و اسناد دولتی من بوده و تا ابد نیز همراه من خواهد بود. اما تاریخ دقیق تولد من از دیدگاه ملتی با توجه به شهود شاهدان عینی و مهمتر از همه ادعای پدر و مادر مهربانم به مهر ماه سال ۱۳۶۱ بر می گردد. با این تفاسیر من دارای دو روز تاریخ تولد متفاوت در یک سال می باشم و جالب اینکه هر دو ماه از سال را به عنوان روز تولد می پذیرم و برایم ارزشمند است. و جالب تر از آن هم اینکه هر دو ماه اعلامی جزو ماه های نیمه دوم سال می باشند، یکی اولین ماه نیمه ی دوم سال و دیگری آخرین ماه نیمه ی دوم سال. از این بابت هم نگران نیستم چرا که تنها من نیستم که این مشکل را دارم، یقینا خیلی از بچه های عشایر قشقایی و دیگر ایلات ایران نیز با این مشکل تا حدودی دست و پنجه نرم کردند و می کنند.
تحصیلات دوران ابتدایی را در زیر چادرهای سفید دانشمند اسطوره ای ایل بزرگ قشقایی زنده یاد جناب آقای محمد بهمن بیگی به پایان رسانده و دوران راهنمایی و دبیرستان را نیز به ترتیب در مدارس شبانه روزی شیراز و فیروزآباد که از جمله دستاورد های این دانشمند فرزانه ایل مان بود ادامه تحصیل دادم.
از آنجایی که این مدارس شبانه روزی فقط و فقط رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی را ارائه می دادند هر دانش آموز عشایری محکوم به خواندن یکی از این دو رشته تحصیلی بود و یا باید از این مدرسه خداحافظی می کرد تا در رشته ی دیگری بجز این دو رشته بتواند ادامه تحصیل دهد. از آنجا که برادران بزرگتر من در خانواده طعم تلخ رشته تجربی را چشیده بودند، به من اجازه ندادند که در رشته تجربی ادامه تحصیل دهم و من به ناچار رشته ریاضی فیزیک را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم. البته ناگفته نماند این انتخابم نیز بی دلیل نبود چرا که در دروس حل کردنی و محاسباتی از یک استعداد و توانایی خیلی بالاتری نسبت به دروس خواندنی برخوردار بودم. دوره پیش دانشگاهی را به صورت متفرقه به پایان رسانده و پس از دو سال تجربه تلخ پشت کنکوری به رشته و دانشگاه مورد علاقه خودم پذیرفته نشدم. برای همین راهی خدمت مقدس سربازی شدم و ۲۰ ماه در زیر پرچم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درس و مشق تعهد، مسئولیت، ایثار و فداکاری از فرماندهان ارشد این نظام بخوبی یاد گرفته و این دوره را به پایان رساندم.
در اولین آزمون ورودی کنکور سراسری پس از خدمت سربازی در دانشگاه پیام نور در رشته ریاضی کاربردی پذیرفته شدم و دوره کارشناسی را در این دانشگاه به پایان رساندم.
در اسفندماه سال ۱۳۹۰ در دوره استعدادیابی مربیگری فوتبال زیر نظر فدراسیون فوتبال ایران در شیراز شرکت کرده و موفق به اخذ گواهینامه درجه D ایران شدم و توسط توصیه مدرس دوره به دوره C آسیا توانستم راه پیدا کنم.
در کمتر از دوسال پس از دوره استعداد یابی در دوره C آسیا در پایتخت طبیعت ایران (یاسوج) شرکت کرده و موفق به گذراندن دوره C آسیا شدم و به دوره بعدی راه یافتم. در کمتر از دو سال پس از گذراندن دوره C آسیا، دوره B آسیا را در همان پایتخت طبیعت ایران (یاسوج) با موفقیت به پایان رسانده و در دوره های مختلف دانش افزایی فوتبال در شهرهای مختلف نیز شرکت کرده و موفق به اخذ گواهی شرکت در این دوره ها شدم.
برای اینکه بتوانم در عرصه مربیگری به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنم، دوره کارشناسی ارشد را در رشته تربیت بدنی در گرایش فیزیولوژی ورزشی نیز به پایان رساندم. و این ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در همین رشته تربیت بدنی به قوت خود باقیست و ادامه دارد.
برای کسب تبحر بیشتر در علم ورزش بخصوص در رشته ی هیجان انگیز فوتبال خارج از دروس علمی دانشگاهی در رشته فیزیولوژی ورزشی، تمامی کتب رشته تربیت بدنی در دوره کارشناسی و تمامی کتب دوره های کارشناسی ارشد گرایش های رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی از رشته تربیت بدنی را مطالعه نمودم.
در رشته ورزشی مرتبط با فوتبال برای منابع غیردانشگاهی حدود ۱۲۰ مقاله معتبر بین المللی داخلی و خارجی ورزشی را مطالعه نموده، بیش از ۱۰۰ جلد کتاب مرتبط با فوتبال در گرایش های مختلف این رشته ورزشی نیز مطالعه و همچنین بیش از ۴۰۰ ساعت از بهترین ویدئوهای ورزشی و آموزشی بخصوص فوتبال از برترین مدرسان و مربیان بین المللی دنیا را به زبان بین المللی انگلیسی بارها و بارها تماشا، بررسی و آنالیز کردم که در نوع خود یکی از منابع بی نظیر از علم به روز این رشته ورزشی محسوب می شود که در همین وب سایت باشگاه نیز از آنها استفاده خواهم کرد.
این چکیده ای از خلاصه فعالیت هایی که بنده داشتم که منجر به حیطه فعالیت های ورزشی اینجانب می شود.

درباره فرشاد نوروزی مربی و مدرس فوتبال | فوتبال | باشگاه فوتبال المپیک

در ذیل این نوشته به خلاصه ای از تمامی فعالیت های خود در رشته های مختلف می پردازم جهت آشنایی بیشتر تمامی شاگردان، دیگر عزیزان و خوانندگان محترم:
** عضو انجمن سرمربیان فوتبال ایران
** عضو فدراسیون فوتبال ایران به عنوان مربی
** عضو انجمن علمی بازاریابی ایران
** مدیرعامل و مدیر مسئول شرکت تبلیغاتی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران
** عضو انجمن صنفی کانون های تبلیغاتی استان فارس
** عضو انجمن خوشنویسان ایران در سه خط تحریری، نستعلیق و شکسته نستعلیق در مقاطع مختلف
** مسلط به خوشنویسی لاتین و یا خط کاپرپلیت
** مسلط به هنر تجسمی نقاشی در گرایش های سایه قلم و مداد رنگ
** تولید کننده رنگ های اکریلیک پایه آبی و پلاستیک در استان فارس
** شرکت در دوره های رنگ سازی تجربی دانشگاه صنعتی شریف تهران برای مدت یک هفته جهت کسب فنون مدرن رنگ سازی

 

چرا نام این آکادمی را تحت عنوان باشگاه فوتبال المپیک معرفی کردم؟

آن دسته از عزیزانی که در رشته ورزشی بخصوص فوتبال فعالیت می کنند، و یا به این رشته ورزشی علاقه مند هستند که تعدادشان هم اندک نیست به خوبی به این نکته واقفند که آرزو و رؤیای راهیابی تیم ملی امید ایران به بازی های المپیک به نیم قرن رسید. یا به عبارتی به مدت ۵۰ سال است که رفتن به بازی های بین المللی المپیک در دل ملت شریف ایران به یک آرزو و رؤیا تبدیل شده است… برای تحقق این رؤیا تصمیم گرفتم نام آکادمی و باشگاهی که در آن می خواهم آموزش ها را ارائه دهم به نام المپیک نامگذاری کردم. و برای تحقق این رؤیا تلاش بسیاری خواهم کرد. و تمامی آموزش های اینجانب در این آکادمی به صورت کاملا تخصصی، علمی و عملی در سطح بازی های المپیک و حتی فراتر از آن از ابتدا و فوتبال پایه به فوتبال آموزان آموزش داده خواهد شد.

با آرزوی موفقیت همه عزیزانی که در این عرصه تلاش می کنند.
چه در لباس بازیکن و چه در لباس مقدس مربیگری و مدرسی

دوستدار همیشگی همه شما خوبان
فرشاد نوروزی مدرس و مربی فوتبال


بروز رسانی این صفحه در شهریورماه سال ۱۴۰۰ انجام شد…

ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!