امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد آموزش: 1861 |
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ | آموزش از:
2234 بازدید
۰
18
ارسال به دوستان
پ

چگونه می توان شانس گلزنی را در یک سوم حمله خلق کرد؟ بازی فوتبال در حال تکامل است. در هر دوره جام جهانی، نوآوری هایی در عرصه تاکتیک و سیستم بازی به ظهور می رسد. علاوه بر ماهیت تغییر بازی، مفاهیم معین تهاجم تیمی ثابت باقی مانده است، اصول بنیادینی که در تمام سیستم ها […]

چگونه می توان شانس گلزنی را در یک سوم حمله خلق کرد؟

بازی فوتبال در حال تکامل است. در هر دوره جام جهانی، نوآوری هایی در عرصه تاکتیک و سیستم بازی به ظهور می رسد.
علاوه بر ماهیت تغییر بازی، مفاهیم معین تهاجم تیمی ثابت باقی مانده است، اصول بنیادینی که در تمام سیستم ها و شیوه بازی مورد استفاده قرار می گیرد. در مقالات بعدی در مورد اصول فوتبال تهاجمی در نقاط مختلف زمین بحث میکنیم.

اولین مرحله تهاجم تیمی، اغلب در یک سوم دفاعی و نزدیک به دروازه خودی آغاز می شود. بازی ممکن است از جلوِ دروازه آغاز گردد و دروازبان پس از گرفتن توپ آن را برای هم تیمی هایش پرتاب کند، یا مدافعی که توپ را با تَکل از جلوِ مهاجم حریف گرفته است با یک پاس سریع یک ضدّ حمله را آغاز می کند. بدون توجه به دستورالعمل داده شده، توانایی تیم در توسعه سریع و مؤثر توپ در بیرون از یک سوم دفاعی، اساسی برای فوتبال تهاجمی موفق است.

“دیو ماسور” از دانشگاه جانز، طرحی را برای بازی مؤثر در خارج از یک سوم دفاعی به وجود آورده است که در مقالات بعدی آنها را ارائه خواهم داد. مربیان اغلب به منطقه یک سوم دفاعی از زمین به عنوان منطقه ای که نباید ریسک انجام شود نگاه می کنند، چون از دست دادن توپ در این منطقه می تواند بسیار فاجعه آمیز باشد.

اصول فوتبال تهاجمی|آموزش فوتبال تهاجمی|بازی در بیرون از یک سوم دفاعی|فارس شیراز|باشگاه فوتبال المپیک

مربیان اغلب به منطقه یک سوم دفاعی از زمین به عنوان منطقه ای که نباید ریسک انجام شود نگاه می کنند، چون از دست دادن توپ در این منطقه می تواند بسیار فاجعه آمیز باشد.

این مطلب خیلی ضروری است که یک تیم بتواند به طور مؤثر و سالم توپ را از یک سوم دفاعی خود خارج کند.
اغلب تیم ها این کار را با دادن پاس هایی با فواصل کوتاه و متوسط انجام می دهند.
بقیه نیز شیوه بازی مستقیم برای مهاجم به وسیله ارسال مستقیم توپ به وسط
زمین برای بازیکنان هدفی که در جلوِ آنها قرار دارند را ترجیح می دهند.
هر دو روش اگر به درستی اجرا شوند، می تواند استفاده شود.

کلید اصلی موفقیت، بازی سالم و ساده است.

در حوزه اصول فوتبال تهاجمی، جان کوالسکی مربی سابق پیتس بورگ رِیور هاندس (سری A) و مربی سابق تامپابی بوتینی (MLS)، در مورد چگونگی بازی سریع و سالم در یک سوم میانی بحث می کند. یک سوم میانی زمین به عنوان منطقه ای با خطر متوسط در نظر گرفته شده است. مهارت های دریبلینگ با تعداد بیشتر و نتایج مثبت تری نسبت به یک سوم دفاعی مورد استفاده قرار می گیرد، اگر چه به عنوان یک قانون بازی ترکیبی مؤثر و بهتر از بازی انفرادی است.
کوالسکی چندین تمرین نزدیک به بازی را که نشان دهنده دانش او در زمینه خلق بازی در یک سوم میانی است، طراحی کرده که در آینده ای نزدیک آنها را در سایت باشگاه فوتبال المپیک منتشر می کنم.

یک سوم میانی زمین به عنوان منطقه ای با خطر متوسط در نظر گرفته شده است. مهارت های دریبلینگ با تعداد بیشتر و نتایج مثبت تری نسبت به یک سوم دفاعی مورد استفاده قرار می گیرد، اگر چه به عنوان یک قانون بازی ترکیبی مؤثر و بهتر از بازی انفرادی است.

درباره اصول فوتبال تهاجمی، “جان آستو دیلو ” مربی دانشگاه بوفالو، این سؤال را مطرح می کند که چگونه می توان شانس گلزنی را در یک سوم حمله خلق کرد؟

تأکید در خلق شرایط گل زنی در اغلب مناطق خطرناک، مقابل و مرکز دروازه است.
زدن گل در بالاترین سطح نیز به مقدار زیادی به بازی برجسته بازیکن وابسته است.
هرچند، استعداد ذاتی مهم است اما باید با بازی گروهی همراه شود.
در مقابل مدافعانی که خوب سازماندهی شده اند، مهاجمان باید با همدیگر همکاری
کنند و در اغلب موارد فرصت های برابری را برای گل زدن برای یکدیگر فراهم کنند.

هدف اصلی، خلق فرصت هایی است که زاویه شوت وسیعی را برای گل زدن به وجود می آورد.

در حوزه اصول فوتبال تهاجمی به زودی تمرینات مختلفی را برای دستیابی به هدف های یاد شده در بالا را در اختیار شما مربیان و فوتبالیست های عزیز قرار می دهم.

 


 

اصول فوتبال هجومی، روش های فوتبال تهاجمی، آموزش فوتبال تهاجمی، تمرینات فوتبال هجومی، تمرین اصول فوتبال تهاجمی، آموزش تخصصی فوتبال، آموزش علمی فوتبال، آموزش فوتبال پایه، باشگاه فوتبال المپیک، فرشاد نوروزی مربی فوتبال، فرشاد نوروزی مدرس فوتبال،تکنیک های اصول فوتبال تهاجمی،تاکتیک های اصولی فوتبال تهاجمی

منبع آموزش سایت ( ) است و باشگاه فوتبال المپیک پس از بررسی و تأیید محتوای آموزشی آن را منتشر می کند. چنانچه محتوای آموزشی را شایسته تذکر می دانید، خواهشمند است کد آموزش را به شماره 09120720791  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه آموزش:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطباشگاه فوتبال المپیک در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر این صورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید